Ovaj protokol je razvio dr. Stephen Porges, na osnovu njegove Polivagalne teorije. SSP je petodnevni tretman a njen cilj je smirivanje fizioloških i emocionalnih stanja. Ovo bazira na 40 godišnjem istraživanju povezanosti autonomnog nervnog sistema i socio-emocionalnih procesa. SSP je dizajniran da smanji stres i slušnu osjetljivost, povećavajući društveni angažman i otpornost.
Naša emocionalna i fiziološka stanja važna su kako pristupamo različitim okolnostima. Kada imamo bolju regulaciju, poboljšavaju se i terapijski rezultati. Regulacija ili smirenost donose ravnotežu u naš psihiološki i emocionalni sistem omogućavajući klijentu da se osjeća sigurno. Ova intervencija je poznata kao pasivna, što znači da klijent može imati koristi od samo slušanja sve dok se klijent osjeća mirno i sigurno, fokusirajući se na muziku. SSP dovodi klijenta iz hiperoznog stanjan engl.hyperarousal state (anksioznost, borba ili bijeg, oprez ili nervoza) do osjećaja sigurnosti ili smirenosti. SSP je dizajniran da potakne regulaciju živčanog sustava vježbanjem i sistemskim izazivanjem slušnog sistema s posebno obrađenom ili filtriranom muzikom. Kada se anksiozno stanje klijenta smanji, njegov sistem društvenog angažmana može ispravno raditi. U osnovi, SSP ima za cilj smiriti djetetov nervni sistem kako bi se klijent mogao više socialno angažirati.
Studije sugeriraju da dolazi do poboljšanja pašnje, te socijalne interakcije. Slijedeći SSP protokol, djeca će se moći bolje fokusirati u školi, na terapiji i u svakodnevni život jer osjete smireno emocionalno i fiziološko stanje. Istraživanje različitih kliničkih ispitivanja pokazuje da mnoga neurorazvojna stanja i mentalna zdravstvena stanja dijele zajedničke karakteristike ponašanja, poput: kompromitiranog sistema društvenog angažmana, prebuđenog autonomnog nervnog sistema i slušne preosjetljivosti ili poteškoća filtriranja pozadinskih zvukova ili buke kako bi se prilagodili ljudski glas.
Poligalna teorija dijeli percepciju teškoća koje imaju naša djeca u društvenim interakcijama i obrađivanju govora. Kaže da, kada je djetetovo emocionalno stanje pod stresom, nervni sistem s vremenom radi na regulaciji ili smirivanju. To tada utječe na sposobnost klijenta da primijeti ili nauči detalje koji prate društvene interakcije, poput čitanja emocija ili obrade jezika.
Stanja koja se mogu tretirati :
- socijalne i emocionalne poteškoće
- Slušna preosjetljivost
- Anksioznost
- Nepažnja
- ADD / ADHD
- Downov sindrom
- Misofonija
Tretman se provodi kroz 5 dana (pola sata prije podne i pola sata poslije podne ali se može provoditi i odjednom). Klijent nosi slušalice i sluša posebno dizajniranu muziku ( određenih frekvencija). Ako je u pitanju dijete može se igrati i raditi uobičajne stvari. Moj sin se igrao sa svojim sklapalicama i nisam primjetila da mu je bilo kako neugodno.
Tretman se može raditi djeci od 18 mjeseci pa na dalje.
Naša emocionalna i fiziološka stanja važna su kako pristupamo različitim okolnostima. Kada imamo bolju regulaciju, poboljšavaju se i terapijski rezultati. Regulacija ili smirenost donose ravnotežu u naš psihiološki i emocionalni sistem omogućavajući klijentu da se osjeća sigurno. Ova intervencija je poznata kao pasivna, što znači da klijent može imati koristi od samo slušanja sve dok se klijent osjeća mirno i sigurno, fokusirajući se na muziku. SSP dovodi klijenta iz hiperoznog stanjan engl.hyperarousal state (anksioznost, borba ili bijeg, oprez ili nervoza) do osjećaja sigurnosti ili smirenosti. SSP je dizajniran da potakne regulaciju živčanog sustava vježbanjem i sistemskim izazivanjem slušnog sistema s posebno obrađenom ili filtriranom muzikom. Kada se anksiozno stanje klijenta smanji, njegov sistem društvenog angažmana može ispravno raditi. U osnovi, SSP ima za cilj smiriti djetetov nervni sistem kako bi se klijent mogao više socialno angažirati.
Studije sugeriraju da dolazi do poboljšanja pašnje, te socijalne interakcije. Slijedeći SSP protokol, djeca će se moći bolje fokusirati u školi, na terapiji i u svakodnevni život jer osjete smireno emocionalno i fiziološko stanje. Istraživanje različitih kliničkih ispitivanja pokazuje da mnoga neurorazvojna stanja i mentalna zdravstvena stanja dijele zajedničke karakteristike ponašanja, poput: kompromitiranog sistema društvenog angažmana, prebuđenog autonomnog nervnog sistema i slušne preosjetljivosti ili poteškoća filtriranja pozadinskih zvukova ili buke kako bi se prilagodili ljudski glas.
Poligalna teorija dijeli percepciju teškoća koje imaju naša djeca u društvenim interakcijama i obrađivanju govora. Kaže da, kada je djetetovo emocionalno stanje pod stresom, nervni sistem s vremenom radi na regulaciji ili smirivanju. To tada utječe na sposobnost klijenta da primijeti ili nauči detalje koji prate društvene interakcije, poput čitanja emocija ili obrade jezika.
Stanja koja se mogu tretirati :
- socijalne i emocionalne poteškoće
- Slušna preosjetljivost
- Anksioznost
- Nepažnja
- ADD / ADHD
- Downov sindrom
- Misofonija
Tretman se provodi kroz 5 dana (pola sata prije podne i pola sata poslije podne ali se može provoditi i odjednom). Klijent nosi slušalice i sluša posebno dizajniranu muziku ( određenih frekvencija). Ako je u pitanju dijete može se igrati i raditi uobičajne stvari. Moj sin se igrao sa svojim sklapalicama i nisam primjetila da mu je bilo kako neugodno.
Tretman se može raditi djeci od 18 mjeseci pa na dalje.
Comments
Post a Comment